Page 36 - 32
P. 36

‫برای اولین بار در ایران‬

‫برگزار م ‌یشود‬

‫هفتهفارمااز‬
‫تعاملباهنر‬
‫تارونماییاز‬
‫تکنولوژی‬

‫فرخ ده‌بزرگی‪ :‬به مناسبت چهارمین نمایشگاه ایران فارما (دارو و صنایع وابسته) و همزمان با روز جهانی‬
‫داروسازان‪ ،‬برای نخستین بار در ایران‪ ،‬هفته فارما با هدف رشد صنعت دارویی کشور و ایجاد زیرساخ ‌تها‬
‫برای تبدیل ایران به هاب ( قطب) دارویی خاورمیانه‪ ،‬با ارائه برنام ‌ههای متنوع و رویدادهای مهم در حوزه‬

                                                                                     ‫دارو و سلامت برگزار م ‌یشود‪.‬‬

‫شرایطی روابط عمومی ب ‌هعنوان پیشانی و پیشخوان نظام بهداشت و سلامت‬         ‫بیش از ‪12‬رویداد در این هفته‪ ،‬با تمرکز بر کسب و کار‪ ،‬دانش‪ ،‬نوآوری‪،‬‬
‫نقش بسیار اساسی در پیشبرد اهداف عالیه و ب ‌هویژه صنعت دارویی کشور‬         ‫معرفی توانمند ‌یها در زمینه داروسازی برگزار م ‌یشود و با این حساب‪،‬‬
                                                                          ‫هفته فارما یک هفته پر از فرصت رشد و پیشرفت است که در آن تمام‬
            ‫ب ‌هعنوان یکی از حیات ‌یترین ارکان این وزارت‪ ،‬خواهد داشت‪.‬‬     ‫گرو‌ههای صنعتی دارویی کشور دیده شد‌هاند ‪ :‬از صنع ‌تگران و صاحبان‬
‫روابط عموم ‌یهای حوزه سلامت نسبت به سایر دستگا‌هها رسالت‬                  ‫صنایع گرفته تا دانشجویان و صاحبان ایده و حتی هنرمندان و فعالان عرصه‬
‫سنگی ‌نتری را به عهده دارند‪ .‬رسالت این حوزه علاوه بر نقش معمول تمام‬
‫روابط عموم ‌یها و اطلا ‌عرسانی‪ ،‬تلاش برای ارتقاء فرهنگ سلامت و سطح‬                                                     ‫روابط عمومی و رسانه‪.‬‬
                                                                          ‫هدف هفته فارما ارائه توانمند ‌یهای صنعت دارویی کشور با رویکردی‬
                 ‫آگاهی سلامت جامعه است و این رسالت بزرگی است‪.‬‬             ‫تجاری‪ ،‬علمی‪ ،‬فرهنگی و آموزشی در راستای ارتقاء و افزایش آگاهی‬
‫تبیین این نقش مهم روابط عمومی و رسان ‌‌ههاي حوزه سلامت در ارتقاء‬          ‫دارویی و آشنایی جامعه با دستاوردهای نوین دارویی همزمان با روز جهانی‬
‫صنعت داروسازي موضوع مهمی است که در روز نخست و مهم هفته فارما‬
                                                                                                            ‫داروسازان ‪ 25‬سپتامبر بوده است‪.‬‬
                                         ‫به آن پرداخته خواهد شد‪.‬‬

‫دوشنبه ‪ 2‬مهر ماه ‪ :‬افتتاحیه نمایشگاه ایرا ‌نفارما‪ ،‬اثرگذاری‬               ‫یکشنبه ‪ 1‬مهر ماه ‪ :‬نشست تخصصی نقش روابط عمومی و‬
             ‫نمایشگا ‌ههاي تخصصی در افزایش توان صنعت دارو‬                               ‫رسان ‌‌ههاي حوزه سلامت در ارتقاء صنعت داروسازي‬

‫نمایشگا‌ههای تجاری یکی از مهمترین ابزار بازاریابی و ارتباطات تجاری‬        ‫ارتباطات اثر بخش‪ ،‬ارتباط تنگاتنگی با عملکرد موفق دارد‪ .‬نظام‬
‫به حساب م ‌یآیند‪ .‬فعالی ‌تهای تجاری نه تنها از نمایشگا‌ههای تجاری داخل‬    ‫بهداشت و درمان کشور بدون روابط عمومی و حضور رسان ‌هها قادر به ایفای‬
‫کشور بهره م ‌یگیرند بلکه از نمایشگا‌ههای تجاری مهم خارجی نیز ب ‌همنظور‬    ‫نقش حیاتی خود در حفظ‪ ،‬تامین و ارتقاء سلامت مردم نیست‪ .‬اهمیت‬
‫بازاریابی صادراتی بهر‌همند م ‌یگردند‪ .‬بر این اساس م ‌یتوان آثار و ابعاد‬   ‫جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلا ‌عرسانی در‬
‫برپایی نمایشگا‌هها را که مبین نقش و جایگاه مهم صنعت نمایشگاهی تحت‬         ‫همه عرص ‌هها پیشتاز است‪ ،‬دوچندان شده است به گون ‌های که موفقیت‬
                                                                          ‫سازما ‌نها‪ ،‬ادارات‪ ،‬شرک ‌تها و دوامشان در عرصه فعالی ‌تهای تخصصی به‬
                                  ‫عناوین زیر هستند را‪ ،‬بررسی نمود‪:‬‬
‫‪ .1‬نمایشگا ‌هها‪ ،‬مرکز تبادل اطلاعات‪ ،‬دانش فنی و بررس ‌یهای‬                                              ‫عملکرد روابط عموم ‌ی آن وابسته است‪.‬‬
                                                                          ‫روابط عمومی مدون و برنام ‌هریزی شده یکی از ابزارهای قوی مدیریت‬
                                                          ‫تجاری‬           ‫افکار است‪ ،‬روابط عموم ‌ی ب ‌هعنوان اصل ‌یترین حلقه ارتباط بین مدیران و‬
‫یکی از نتایج مهم برپایی نمایشگا‌هها‪ ،‬پدید آمدن فرص ‌تهای ب ‌یبدیل‬
‫ب ‌همنظور دستیابی سریع‪ ،‬کم هزینه و آسا ‌نتر به اطلاعات مورد نیاز‬          ‫کارکنان بوده و مسئولی ‌تهای خطیری در این زمینه بر عهده دارند‪ .‬ب ‌ههمین‬

  ‫بخ ‌شهای تجاری – صنعتی در خصوص یک یا چند حوزه مرتبط است‪.‬‬                ‫دلیل توجه ویژه به روابط عمومی‪ ،‬ب ‌هعنوان نهادی که م ‌یتواند ب ‌هصورت‬
         ‫‪ .2‬نمایشگا ‌هها‪ ،‬توسع ‌هدهنده گردشگری و اشتغال ملی‬               ‫نظا ‌ممند‪ ،‬برنام ‌هریزی شده و سنجیده در جهت ایجاد‪ ،‬حفظ و گسترش‬

‫برپایی نمایشگا‌هها ب ‌هویژه در سطوح منطق ‌های و بی ‌نالمللی از جنب ‌ههای‬      ‫تعامل و تفاهم مدیران با کارکنان اقدام کند‪ ،‬بسیار حائز اهمیت است‪.‬‬
‫مختلف‪ ،‬موجبات پویایی اقتصاد را فراهم م ‌یسازد که از جمله آن کمک به‬        ‫ایفای نق ‌شهای متنوعی همچون کاهش تعارضات درونی و بیرونی‪،‬‬
‫توسعه و رونق صنعت گردشگری و نیز حفظ و ارتقاء سطح اشتغال ملی است‪.‬‬          ‫گفتگو و متقاعد کردن‪ ،‬معرفی اهداف‪ ،‬جایگاه برنامه و دستاوردهای حاصل‬
‫‪ .3‬نمایشگا ‌هها‪ ،‬عامل افزایش مبادلات بازرگانی‪ ،‬توسعه‬                      ‫از عملکرد‪ ،‬ایجاد جریان آزاد اطلاعات و جلب اطمینان و اعتماد آحاد جامعه‬
                                                                          ‫از اهم وظایف روابط عمومی و رسان ‌ههای حوزه سلامت است‪ .‬در چنین‬
                    ‫همکار ‌یهای اقتصادی و ارتقاء سطح صادرات‬

                                                                                                                                                  ‫‪34‬‬
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41