Page 36 - 32
P. 36
برای اولین بار در ایران
برگزار م یشود
هفتهفارمااز
تعاملباهنر
تارونماییاز
تکنولوژی
فرخ دهبزرگی :به مناسبت چهارمین نمایشگاه ایران فارما (دارو و صنایع وابسته) و همزمان با روز جهانی
داروسازان ،برای نخستین بار در ایران ،هفته فارما با هدف رشد صنعت دارویی کشور و ایجاد زیرساخ تها
برای تبدیل ایران به هاب ( قطب) دارویی خاورمیانه ،با ارائه برنام ههای متنوع و رویدادهای مهم در حوزه
دارو و سلامت برگزار م یشود.
شرایطی روابط عمومی ب هعنوان پیشانی و پیشخوان نظام بهداشت و سلامت بیش از 12رویداد در این هفته ،با تمرکز بر کسب و کار ،دانش ،نوآوری،
نقش بسیار اساسی در پیشبرد اهداف عالیه و ب هویژه صنعت دارویی کشور معرفی توانمند یها در زمینه داروسازی برگزار م یشود و با این حساب،
هفته فارما یک هفته پر از فرصت رشد و پیشرفت است که در آن تمام
ب هعنوان یکی از حیات یترین ارکان این وزارت ،خواهد داشت. گروههای صنعتی دارویی کشور دیده شدهاند :از صنع تگران و صاحبان
روابط عموم یهای حوزه سلامت نسبت به سایر دستگاهها رسالت صنایع گرفته تا دانشجویان و صاحبان ایده و حتی هنرمندان و فعالان عرصه
سنگی نتری را به عهده دارند .رسالت این حوزه علاوه بر نقش معمول تمام
روابط عموم یها و اطلا عرسانی ،تلاش برای ارتقاء فرهنگ سلامت و سطح روابط عمومی و رسانه.
هدف هفته فارما ارائه توانمند یهای صنعت دارویی کشور با رویکردی
آگاهی سلامت جامعه است و این رسالت بزرگی است. تجاری ،علمی ،فرهنگی و آموزشی در راستای ارتقاء و افزایش آگاهی
تبیین این نقش مهم روابط عمومی و رسان ههاي حوزه سلامت در ارتقاء دارویی و آشنایی جامعه با دستاوردهای نوین دارویی همزمان با روز جهانی
صنعت داروسازي موضوع مهمی است که در روز نخست و مهم هفته فارما
داروسازان 25سپتامبر بوده است.
به آن پرداخته خواهد شد.
دوشنبه 2مهر ماه :افتتاحیه نمایشگاه ایرا نفارما ،اثرگذاری یکشنبه 1مهر ماه :نشست تخصصی نقش روابط عمومی و
نمایشگا ههاي تخصصی در افزایش توان صنعت دارو رسان ههاي حوزه سلامت در ارتقاء صنعت داروسازي
نمایشگاههای تجاری یکی از مهمترین ابزار بازاریابی و ارتباطات تجاری ارتباطات اثر بخش ،ارتباط تنگاتنگی با عملکرد موفق دارد .نظام
به حساب م یآیند .فعالی تهای تجاری نه تنها از نمایشگاههای تجاری داخل بهداشت و درمان کشور بدون روابط عمومی و حضور رسان هها قادر به ایفای
کشور بهره م یگیرند بلکه از نمایشگاههای تجاری مهم خارجی نیز ب همنظور نقش حیاتی خود در حفظ ،تامین و ارتقاء سلامت مردم نیست .اهمیت
بازاریابی صادراتی بهرهمند م یگردند .بر این اساس م یتوان آثار و ابعاد جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلا عرسانی در
برپایی نمایشگاهها را که مبین نقش و جایگاه مهم صنعت نمایشگاهی تحت همه عرص هها پیشتاز است ،دوچندان شده است به گون های که موفقیت
سازما نها ،ادارات ،شرک تها و دوامشان در عرصه فعالی تهای تخصصی به
عناوین زیر هستند را ،بررسی نمود:
.1نمایشگا هها ،مرکز تبادل اطلاعات ،دانش فنی و بررس یهای عملکرد روابط عموم ی آن وابسته است.
روابط عمومی مدون و برنام هریزی شده یکی از ابزارهای قوی مدیریت
تجاری افکار است ،روابط عموم ی ب هعنوان اصل یترین حلقه ارتباط بین مدیران و
یکی از نتایج مهم برپایی نمایشگاهها ،پدید آمدن فرص تهای ب یبدیل
ب همنظور دستیابی سریع ،کم هزینه و آسا نتر به اطلاعات مورد نیاز کارکنان بوده و مسئولی تهای خطیری در این زمینه بر عهده دارند .ب ههمین
بخ شهای تجاری – صنعتی در خصوص یک یا چند حوزه مرتبط است. دلیل توجه ویژه به روابط عمومی ،ب هعنوان نهادی که م یتواند ب هصورت
.2نمایشگا هها ،توسع هدهنده گردشگری و اشتغال ملی نظا ممند ،برنام هریزی شده و سنجیده در جهت ایجاد ،حفظ و گسترش
برپایی نمایشگاهها ب هویژه در سطوح منطق های و بی نالمللی از جنب ههای تعامل و تفاهم مدیران با کارکنان اقدام کند ،بسیار حائز اهمیت است.
مختلف ،موجبات پویایی اقتصاد را فراهم م یسازد که از جمله آن کمک به ایفای نق شهای متنوعی همچون کاهش تعارضات درونی و بیرونی،
توسعه و رونق صنعت گردشگری و نیز حفظ و ارتقاء سطح اشتغال ملی است. گفتگو و متقاعد کردن ،معرفی اهداف ،جایگاه برنامه و دستاوردهای حاصل
.3نمایشگا هها ،عامل افزایش مبادلات بازرگانی ،توسعه از عملکرد ،ایجاد جریان آزاد اطلاعات و جلب اطمینان و اعتماد آحاد جامعه
از اهم وظایف روابط عمومی و رسان ههای حوزه سلامت است .در چنین
همکار یهای اقتصادی و ارتقاء سطح صادرات
34